Tanke om reklampauser

På sistone är det många i min bekantskap som har gått med i gruppen "Jag hatar när det blir reklam" på facebook.




Det tycker jag är lite underligt.
För utan reklamen så hade förmodligen kanalen funnits och haft råd att sända alla program/filmer?
Dessutom finns det många underhållande reklamer.
Och frågar ni mig, så är en reklampaus efter halva tv-programmet/filmen perfekt, för man får då tid att kissa, hämta mer att dricka, äta utan av att missa något.

Där emot kan reklam pauserna få vara liite kortare och lite mer varierande då det många ggr blir samma reklam 5 ggr på 2 timmar.

Men ta inte bort dem helt, då får man en sådan där ful ruta som SVT har som är public service.
http://www.sweclockers.com/imagebank/200803/Svttestbild001.jpg
bildkälla här.



Och visst tittar man hellre på det här då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0