Folk där ute är så himla duktiga på att döma, och tro sig veta.

Jag har tittat rätt mycket på rosa plagg på sistone. Men jag vågar inte köpa något rosa.
Varför? - För att jag vill bli tagen seriöst.

I dagens samhälle räknas alla blonda tjejer med långt rakt hår, smink, höga skor och rosa plagg som fjortisar eller allmänt blåsta. Redan innan jag hunnit yttra mig så har alla människor omkring mig redan skapat sig en uppfattning om hur dem tror jag är. Alltså får jag börja i uppförsbacke redan från början.
Därför vågar jag inte köpa något rosa. Visst är det rätt tragiskt egentlingen?

Jag är otroligt lycktligt lottad enligt min egen mening som har rätt normal stor byst.
Tjejer med stora bröst och u-ringning uppfattas också mindre smarta/sofistikerade än andra.
Hur seriöst skulle du tex ta allting om det var Natasha Peyre som satt och läste upp nyheterna?
- inte så seriöst förmodligen. Och troligtvis skulle folk ringa SVT och fråga "Vafan dem har satt en korkad blåst blondin som nyhetsuppläsare?!", när det hon egentligen sa i TV, var exakt samma sak som tex Peter Magnusson säger.

Folk där ute är så himla duktiga på att döma, och tro sig veta.
Och här läser du just ett inlägg av en fake-blondin, som äger både löshår, lösnaglar, 4 maskaror, en massa höga skor, korta klänningar, foundation och som egentligen har lockig hår men ägnar timmar i veckan åt att platta och fixa det. Jag bor dessutom i Stockholms län och får panik av att vara på landet.
Hur många fördomar fick du inte just?

Människor i allmänhet borde bli bättre på att kritsera sina tankar.

Är det tjejen som har stora bröst som är blåst, eller är det du som dömmer hennes intelligens utifrån hennes tuttar?
http://www.insidesocal.com/outinhollywood/,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,dolly9.jpg
bildkälla här.


Avslutar med en bild på vår kära Dolly Parton, en kvinna som förutom stora bröst har en fantastisk sångröst.


Kommentarer
Postat av: Victoria ♥

2009-08-19 @ 18:36:19
URL: http://natdhasis.blogg.se/
Postat av: Den vise Ceasar

2009-08-20 @ 22:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0