Jag har nämt tidigare att jag har en "positiv mapp" på mitt skrivbord där jag sparar en massa saker som får mig att le, känna mig speciell, omtyckt eller bara vill minnas.

Tror att det är jätte viktigt att man "peppar sig själv" och berättar för sig själv ibland vad man tycker om med sig själv.
Om du inte tycker om dig själv, vem ska då göra det? Därför hade jag tänkt lista en del saker som är "positivt med att vara just mig".


- Jag har förmodligen något folk trivs med.
Då det är många omkring mig som regelbunder öser fina ord och lovord över mig. Det betyder massor för mig. Tack!

- Jag har ett "jävlar-anamma" som inte är av denna värld ibland.
Har jag verkligen, verkligen, verkligen bestämt mig för något, då utför jag det och inget annat alternativ än att lyckas finns att välja på. Målmedveten XXL, med andra ord.

- Jag känner många olika typer av människor.
Syrianer, Assyrer, thailändare, kineser, araber, libanser, finnar, svenskar, chilenare, italienare, afrikaner, indier, tjocka, smala, långa, korta, folk med pengar, folk med svår ekonomi, äldre, yngre, lika gamla, personer med problem hemma, folk med svårigheter, personer med handikapp, folk som aldrig haft en ordentlig motgång, osv osv.
Det gör att jag tror att jag har lättare att ha en viss förståelse med en rejäl bredd, om ni förstår.

- Jag är lättlärd.
Tackar den goda fé/gud/person/gen som gav mig den egenskapen. Hade aldrig orkat skolan om jag hade haft det jobbigt i samtliga ämnen.

- Jag har välsignats med en massa "bra" egenskaper som underlättar här i livet.
Det finns bara en grej här i världen jag är blyg inför, jag har inte svårt för att ta initiativ till saker, jag har ett ganska logiskt tänkande och allmän socialkompetens. Kan inte sluta reflektera sönder de stunder då jag möter människor som saknar något av detta..


Kommentarer
Postat av: sara

2009-12-12 @ 01:22:16
URL: http://shaawty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0