Tankar

Jag har tänkt på en sak.
Människor omkring mig som också har bloggar är väldigt försiktiga med att länka andra.
Det är som att dem är rädda att dela med sig av sina läsare/besökare.
Jag länkar inte heller alla jämt, men det beror inte på att jag är lat, och för att jag skriver om ungefär samma personer hela tiden, min umgängeskrets. Deras bloggar ligger redan utlänkade under "Andra bloggar" i menyn tex.

En annan grej är att folk är dåliga på att ange bildkällor. Det är rätt tydligt att bloggaren som lägger ut en bild på en kändis eller sådär, inte är personen bakom kameran när fotot tagits.
Det är faktiskt OLAGLIGT att lägga ut bilder utan att ange källan. Vissa bilder får man inte ens ta.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En annan grej är att jag tycker det är så patetiskt med alla som kommenterar "hej, besök min blogg".

1. Skriv något intressant när du kommenterar så kanske du framstår som lite sofistikerad, så folk därav kanske blir intresserad av att läsa din blogg?

2. Använd communitys eller andra sidor för att göra reklam och få uppmärksamhet, låt oss privatmänniskor slippa lägga tid på att ta bort alla kommenterar som dessa. Tack.



(I fallet med den här bilden behöver jag inte ange någon bildkälla då det är jag på bilden, och dessutom är det jag som har tagit bilden. Haha)

Kommentarer
Postat av: hon som skulle få smaka

2009-07-29 @ 16:50:25
URL: http://malinmelanom.blogg.se/
Postat av: Cassandra

2009-07-29 @ 21:06:41
URL: http://casseli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0