Mina fördomar om norrlänningar

I dag var det fint väder, (läs är )så vi åkte i väg till närmsta "stad". Strömsund heter den och ligger några mil häirfrån.
Det var typ marknad med tivlovi och konserter på kvällen. Notera föresten att kvällens konsert var Sven Ingvars. Haha!

Fick med mig en dekorerad hårklämma för 30:- därifrån och det var allt. Haha. Lite som gnesta dagen fast i miniformat, om det är några som förstår bättre då.

Tänkte även berätta att flera av mina fördomar/steriotyper av äkta norrlänningar har visat sig stämma delvis idag.
Vi var och skulle äta lunch på ett ställe som låg precis bredvid en rondell. Under den 1,5 timmen vi satt där fick jag flera bekräftade.

1. Norrlänningar bara kör omkring i sina bilar hela tiden.-I rondellen körde folk omkring i sina bilar, en kille körde förbi 8 (!!!) ggr under den stunden vi satt där. En annan hann passera 5.

2. Alla norrlänningar har volvo. - Kanske inte alla, men väldigt många hann vi se i alla fall.

3. Alla norrlänningar ha rutiga skortor och t-shirt med töntigt tryck. På stället där vi satt fanns det en kille med tröjtrycket "3678 days since the last time a gave a shit" och en kom en annan dit med tröjrycket "I<3 Beer" Haha!
Hans kompis hade även den här typiska skjortan jag alltid ser framför mig.

4. Norrlänningar bryr sig inte om vad dem klär sig i. - Kan jag ju inte svara på direkt sådär, men koll på det senaste hade bara några av ungdomarna och några enstaka personer till.


Måste även påpeka att deras dialekt är störtskön! Dem verkar dessutom ha ganska lugn inställning till det mesta, vilket är ganska ovant då det ofta är stress omkring mig.



(Hoppas att om det är någon från norrland som läser det här, att du tar det med en nypa salt, då texten är baserad på några timmar i Strömsund.)




Delar med mig av en bild härifrån också. (dålig kvalite men det får ni leva med.)


Kommentarer
Postat av: FRÖKEN ERIKSSON

2009-07-11 @ 22:20:37
URL: http://neriksson.blogg.se/
Postat av: Anni

2009-07-12 @ 09:24:41
URL: http://typhockeyflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0