Ishockey

Hemma nu efter en intressant match.
För att sammanfatta det hela ur min egen synvinkel, så var det de mer eller mindre det bästa  Stockholsregionen (Region ÖST) har att erbjuda. Dvs inom tjejhockeyn i sörmland, uppland och gotland, i en ålder upp till 18.
Var enligt min fader en match med riktigt högt tempo, själv har jag lite svårt att avgöra det, då man är "i" det så att säga. Gjorde en fullt godkänd match, inget jätte HURRA över prestationen men inte heller dåligt.

Var lite svårt då jag spelade med en tjej från Ormsta/DE, en från Almtuna, en från SSK och en från något annat lag.
Haha. Hur som, slutade matchen 2-1 till det "blåa" laget. Jag spelade btw med det gula.

Pappa och jag reflekterade hela grejen i bilen påväg hem från Solna.
Och så kom jag att tänka på att jag faktiskt bara har med mig 4 år och 4 månaders erfarenhet av hockey.
Jag började spela rätt sent, vid 13 års ålder.
Så faktiskt, för att ingiva en gnutta hopp hos någon. Det går att lyckas sent i livet.

Idag har jag i bakfickan:
- två år som lagkapten i ett Flickor A/Juniorlag.
- en turnering i Stålbucklan cup.
Som vi i uttagningslaget för övrigt vann.(något som är typ en motsvarighet till tv-pucken för tjejer)
- ett år i div 2, och resterande i div.1.
- en match mot norska landslaget.
- ledare på hockeyskolan i Tullinge under en hel säsong.
- ledar på SHA-läger i Segeltorp under en vecka.
- 3 år i rad spenderat på fiskenshockeyskola. (Ett ganska välkänt hockeyläget i dalarna..)
- Två turneringsvinster, två brons och sen minns jag inte längre bak. Haha.



.. får fortsätta på listan i morgon, måste sova nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0