Sverigedemokraterna

Vi fick en uppgift i skolan att vi på fredag skulle åka och intervjua en valfri politiker.
Min grupp (som för övrigt är GRYM, trivs bra med SAMTLIGA personer i den) valde att vi ville prata med någon inom Sverigedemokraterna. För er som inte är så insatta inom de politiska, så har Sverigedemokraterna en ideologi som bygger ungefär på att Sverige inte ska ta in fler invandrare i Sverige, då dem anser att detta missgynnar det svenska samhället. Jag läste även en artikel skriven av partiledaren Jimmie Åkesson som går att läsa här.
http://www.vk.se/uploaded/image/2009/4/20/Sverigedemokraterna.jpg
Han menar på att muslimer och islam är grunden till många av problemen i Sverige, om jag får uttrycka min personliga tolkning av texten. Kan tycka att artikeln är skriver som att den vore fakta, då jag mer upplever den som en personlig åsikt. Kan tycka att man inom politiken idag borde hitta och åtgärda dem många brister som finns inom det svenska samhället och lagarna, än att försöka hitta "svarta får" och skylla på dem.
Tycker även man kan jämföra Sverigedemokraternas filosofi med Adolf Hitlers utpekning av judarna. Han drev dem ur landet och skyllde många av samhällsproblemen på dem, då han upplevde deras kultur som felaktig jämtemot hans egen samhällsuppfattning. Enligt min egen tolkning av det Sverigedemokraterna har utskrivet är deras "lösningar" på saker och ting något i samma stil. Inte med att gasa ihjäl dem, utan att försöka hålla dem ute ur landet.


Hur som, så ringde vi runt och den första personen jag rinde till var partiledaren inom vår egen kommun.
Kontaktuppfgifterna som fanns var bla ett nummer, som vi ringde, och han svarar med "Ah det är Robban".

- Är det bara jag som fått för mig att man svarar med sitt RIKTIGA namn även privat?
- Känns det inte väldigt oseriöst med tanke på att det är en politiker man ringer?
- Varför lägger man ut mobilnumret, om man inte har ett profesionellt förhållningssätt även privat?

Han hade inte tid, och jag sa att jag skulle ringa igen, vilket inte behövdes, då jag fick tag på en kille vid kansliet för Sverigedemokraterna. Vi bestämde möte och ska träffa honom på fredag förmiddag.
Ska bli mycket intressant, jag har MASSVIS med frågor och motargument jag hoppas få svar på då.

Hm.. Varför har jag inte fått upp ögonen för politik tidigare?




bildkälla här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-11-12 @ 16:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0