En bekräfelse för att jag kan stå för mina handlingar

Ett inlägg när jag var arg, what more can I say?

Jag är så arg, så otroligt upprörd.

Jag har sen flera veckor tillbaka bokat in en tid hos tandläkaren i morgon.
I dag fick jag ett sms med påminnelse om detta, och min mamma lika så.
Och vad gör hon? - Hon ringer och avbokar min tid. Och sen när hon ringer igen har någon annan fått den tiden. SJÄLVKLART. Hur fan kan en förälder ha rätt att avboka något som JAG har utsatt tid för?
Min nya tandläkartid för "ingreppet" är DECEMBER. Liksom woho? Jag har gått och väntat i flera år på att få mina jävla tänder fixade och så kan min mamma bara förstöra det för mig genom ett samtal.
"Men du ska inte smitta dem där" var hennes ursäkt.
Men är det inte upp till mig att bedömma hur pass frisk eller inte jag är?
Är det inte JAG som har bestämt tiden som borde ringa och avboka den i så fall?

ÄR SÅ OTROLIGT UPPRÖRD.


Men efter som att jag inte fyllt 18 år än, så kan mina föräldrar fortfarande göra sådant.
Är så sjukt trött på att vara 17. När man är myndig får man ta körkort, gå på krogen, pierca sig, tatuera sig och är gammal nog enligt lag för att stå för sina handlingar. Allt detta är man tydligen inte "stor" nog för när man är 17 år.
Kan inte med ord beskriva hur SKÖNT det ska bli att bli 18.
Helt plötsligt räknas jag som vuxen. Jag tillräckligt gammal för att ta mitt eget ansvar och ha koll på mitt eget liv.
Även vuxna människor behöver hjälp i bland, men man har ingen kan säga vad man får och inte får göra, för det är upp till en själv. Att fylla 18 kommer bli som en bekräftelse på att nu FÅR jag stå på egna ben, ta mina egna beslut, ta hand om mina egna tandläkartider och välja att göra vad jag vill med mig själv och min egen kropp.



Från och med nu, så ska jag räkna ned.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0