Angående Jeans-inlägget

Nu ska jag försöka förklara mitt förhållande till jeans.
Jag kopierar det jag skrivit och försöker förklara.



1. Jag äger bara två par jeans. Jag använder bara ett par av dem. Och dem har jag 1 gång varannan månad, ungefär så lång tid det tar för mig att glömma bort att jag inte tycker om att bära jeans.

- Det jag menar här är helt enkelt att jag tycker är obekvämt att gå i jeans. Kan inte riktigt förklara på annat vis än att jag känner mig stel och orörlig. (Givetvis finns det strechiga jeans, jeanslegging etc som är mjukare men jag trivs inte i jeans-byxor.)




2. Jag har i princip bara leggings, tights och strumpbyxor.

- Detta beror till stor del på att jag inte tycker om sättet jeansen framhäver min kropp.
Jag har flera delar som jag är missnöjd med och jag ogillar hur jeansen jag hittils provat framhäver dessa.

Tycker dessutom att der är otroligt rörligt och skönt att gå i strumpbyxor. Jag föredrar det framför mjukisbyxor vad gäller bekvämligheten nästan. :)


3. Jag känner mig okvinnlig i jeans. Och jag tycker om att känna mig kvinnlig.

- Detta är nog det som folk upprört sig mest på. Jag är ledsen om ni har tolkat det som att jag säger att man är okvinnlig om man går i jeans, för det är inte det jag menar.  Jag skriver att JAG KÄNNER mig okvinnlig, JAG.
Det hela handlar om känslan JAG får av att bära jeans. Vet inte riktigt varför jag känner så, men jag tycker inte jeans klär mig. Detta är inte huvudandledningen till varför jag inte vill bära jeans inför match.




4.
När jag är i skolan så använder jag bara leggings/strumpbyxor nästan.

Detta innbär att jag när jag kommer hem, måste byta till jeans, för att åka i väg till borta match och när jag kommer dit ska jag ändå byta till mjukisdress inför uppvärmningen. Onödigt? - Ja!

- Helt enkelt att jag tycker det känns onödigt med klädbyten för att göra en "välvårdad" entré vid match, när jag tycker att mina vardagskläder är ganska välvårdade ändå.. Känner mig dessutom finare och mer säker i min vanliga klädsel.





En annan sak är att jag alltid "trackat" på dem som kommer finklädda inför match. Att jag tycker det är töntigt.
Allra helst dem som kommer i höga skor och med handväskor.
Nu MÅSTE jag själv komma som värsta tönten och HEJ SPANA IN MIG jag har JEANS på mig bara för att vara SNYGG.

- Det hela är något som jag tror kan vara svårt att förstå om man inte håller på eller har hållit på med idrott..
För mig så handlar ishockey om träning och när man tränar så bär man enligt min åsikt kläder lämpade för just träning. I samband med matcher mot andra lag så har jag flera gånger sett tjejer som kommer till tidiga morgonmatcher i klädda jeans/högklackat/klänning/kjol och kommit med handväskor. Detta innebär att dem fixat i ordning sig för att åka på match.

Visst är det upp till varje enskild individ hur man vill göra men jag tycker det känns onödigt och ganska larvigt. Därför har jag bilden av att "göra sig snygg" inför match är något patetisk. Man är inte på matchen för att vara snygg, man är där för att prestera och spela. Och när det röstades fram i laget att vi skulle ha jeans, så till och med citerades det att orsaken var för att vi skulle se "snyggare" ut när vi kom till bortamatcher.




Så hela det här inlägget handlar egentligen om att jag tycker det känns onödigt att behöva byta kläder för att se "snyggare" ut och att jag helt enkelt inte trivs eller känner mig särskilt bekväm i jeans.




Jag hoppas att ni fick lite mer förståelse för mitt resonemang och kan hålla med om att "okvinnlig" kanske är att ta i vad gäller jeans. Men jag känner mig faktiskt "Mera kvinnlig" i strumpbyxor.

Blev ett otroligt långt inlägg nu, men ni kanske fick någon fundering besvarad i alla fall. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0