En hel dag i hallen

Förlåt för dålig update i dag.
Har spenderat HELA dagen i ishallen. 9:00- 19:30.
Helt sjukt egentligen.

Hade en morgonträning som flöt på helt okej, sen frekvensträning, en halvdan lunch, en stund i solen och sen ett besök på citygross med Annika, Lollo, Heddan och Beckis. Vi skulle köpa "mellis" så alla hade något i stil med drickyoghurt, bar, och likande. Vi tänkte att vi skulle ta snabbkassan (den borde ju gå snabbare?) så vi ställde oss i den kön.
Det är ett invandrarpar framför oss i kön och dem har en vagn med helt klart fler varor än dem max 10 som gäller för snabbkassan.

Jag: Eh, ursäkta? Ni vet att det här är en snabbkassa va?
Kvinnan: Ah.
Jag: Det är liksom så att det är en gräns på max 10 varor. *pekar på skylten*
Mannen: Men vi har inte fler än så. Kolla här. 1, 2, 3, 4 *pekar på sina varor och räknar sina 6 st powerade, 6 st MER, ett gäng glödlampor, en massa lök och annat skit som under 10 varor*
Jag: EH? HAHA. Ja så kan man ju också räkna det.

En kort stund senare utbrister vi i ett as garv bland alla människor på Citygross, mannen kollar lite konstigt på mig och sen så säger han: Är det där allt du ska ha? *pekar på mina 3 saker i händerna*
Jag: Ah, jo..
Han: Ingenting i fickorna? *pekar på fickorna*
Jag: Ehh? :S Nej.
Han: Okej, okej. Du kan få gå före. *flyttar på sin vagn*


HAHAHAHAHAHAH! Ofta jag skulle stoppa varor i mina fickor?
http://www.protantakteknik.se/images/referenser/10.jpg
bilden föreställer Citygross i Kungenskurva. Ca 2 cm till vänster om byggnaden, utanför bilden ligger ishallen. Haha.
Bildkälla här.



Vid halv tre var det samling för match, en match som jag fick inleda på bänken och sedan köra var 7:e byte av.
En ordentlig mental träning kan man ju säga. Det är otroligt svårt att behålla fokusen och fortsätta vara "taggad" när det är så lång tid som man bara sitter.

Vi vann i alla fall matchen i dag. Skönt, även om jag inte tycker jag kan ta åt mig äran för det riktigt.

En annan grej som jag blir tokig på är när folk klappar om en i båset och säger bra när man inte ens har spelat.
Vadå bra? Jag har inte ens bidragit med något.
Samma sak när folk beskyller en för något. Vadå? Jag har inte ens gjort något.
Haha.


Blev ett gaaalet långt inlägg nu men har inte levererat något på hela dagen, så nu har ni något att läsa i alla fall.
Nu ska jag gå och äta VARM mat, för första gången på 8 timmar..

Kommentarer
Postat av: Erika

2009-09-05 @ 21:18:18
URL: http://annaeriika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0