Ska bloggare betala för gåvor?

Det går ju mycket disskusioner nu om det här med att "de stora bloggarna ska få betala för sina gåvor".

Jag är politiskt röd och ganska långt i vänsterblocket och totalt för skatt när det gäller inkomster. Men VAD I HELVETE SKATTEVERKET?

Förstår inte hur de ska kunna få det att funka heller.
-Är det någon nisse på skatteverket som ska sitta och läsa alla bloggar och avgöra vad som är smygreklam?
-Ska ALLA få betala för gåvor? Även de som har färre läsare?
-Vad händer om jag får en gåva/present av någon annan än ett företag och vill lägga ut det på bloggen då? Tex mormor? Räknas det också som smyreklam?
-Får man inte skriva vad man fått i födelsedagspresent och julklapp då heller?
-Är det inte smygreklam då att jag säger att jag fotar med en Nikon? Eller att jag åt på mcdonalds men en kompis i veckan?

Och en present är väl ändå ingen "inkomst"?


Nej ush, det är ju bara patetiskt.
Visst om bloggare får PENGAR men ska man behöva skatta för det man får kommer inte folk ha råd att FÅ saker. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0