Svar om träning och smink



Svar till Hanna N:
Hej, oj!
Angående sminket: Javisst kan jag göra det, ska försöka knåpa ihop en video under morgondagen då. ;)

Angångende träningen:
Det är en ganska svår fråga då det beror väldigt mycket på.
Jag tränar ju för att bli bättre som hockeyspelare framförallt, och då skiljer sig träningen lite från någon som bara motionerar eller helt enkelt pysslar med en helt annan sport. Om man tränar för att bli "smalare & snyggare" eller bara för att vara hälsosam är det också olika typer av träning.  Så det är svårt att säga vad som är mest effektivt.
Men vad du än vill uppnå med din träning så är något man kanske inte tänker på men som dock är ganska viktigt om du vill ha resultat vad du äter och när du äter.
För att få ut max av din träning ska du se till att kroppen innan du tränar får i sig tillräckligt med kolhydrater, då det är kroppens bränsle. (pasta, potatis, bröd, flingor, ris..) Dock ska man inte överkonsumera kolhydrater då det omvandlas till socker i kroppen och även är det som sätter sig som extra kilon om man inte förbränner den mängd man äter.
Sen efter träningen ska du få i dig något inom 15 min brukar man säga. En banan, proteindrink, pucko, eller liknande för kroppen återhämtning.
När du tränar ska du också äta mat med protein i, då det är de som bygger musklerna, de muskler du redan har består av protein och i "överlevnadssituationer" äter kroppen av sina egna muskler (proteinet).
Att dricka vatten är också viktigt, både INNAN och under träning.

Sen skulle jag vilja säga att det mest effektiva är att hitta något du tycker är jävligt kul.
Kör du ett pass lite halvdant för att det är tråkigt så ger det ändå inte i närheten av den träningen du får om du inte ens tänker på att du tränar för att du har så jävla roligt.

Personligen tycker jag om att köra spinning, poweryoga och olika "tränings-danser". Men det finns ju både vattengympa, aerobic, box, body pump, step up och 100tals andra träningstyper.

Ifall det inte besvarade din fråga får du försöka förklara lite mer ingående vad det var du menade så ska jag försöka svara på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0