Då var SHA veckan slut

Då var hockey-veckan slut.
Jag också för den delen, haha.
Har lärt mig en massa om både barn och föräldrar faktiskt.
De lämnar sina barn på morgonen med förväntan att vi ska behandla deras ögonsten som den diamant de tycker att de är, men så fort de lämnat omkl.rummet är det flertalet ungar som glömmer allt vad respekt, lyssnande och lydnad är.
En rejäl utmaning, och jag och Malin antog den.

Vi gjorde det bra tycker jag. I slutet av veckan var vissa saker självklarheter och vi hade vunnit till oss respekt hos de flesta av ungarna. Tydligen lyckades vi även vinna föräldrarnas förtroende till slut då vi efter diplomutdelningen idag fick varsitt biokort laddat med 150:- var för att de tyckte vi utfört ett så bra arbete med deras barn. Tackar så hemskt mycket för det.

Finns massor att säga.
Har fått lära mig lite om uppfostran också. Vad som funkar som "morot" för att få barn att göra saker och vad som inte funkar. Otroligt nyttigt.
Har även fått lära mig att barn tycker det är ok att skälla i bland, pratade med några barn och frågade om de tyckte att de hade gjort sig förtjänt av den skäll de fått, och de tyckte det faktiskt.

Fantastisk erfarenhet har det i alla fall varit, och jag är helt slut.

Ska byta om, packa mina saker och sen drar jag mig till baby resten av veckan tror jag.
Saknat han massor.

Take care people.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

2010-08-15 @ 12:15:23
URL: http://beckapekka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0