Jämställdhet?

Dålig updatering för jag har tokbrist på vad jag ska skriva om haha.

Tänkte på en sak i dag. Det finns "tjejgrupper" i skolan, "flickrummet" på krogen, och jag var med på en utställning som hette Female Express. Det finns timmar på badhuset då det endast får vara kvinnor där. (vet inte om det finns timmar för män också?) Hur jävla rättvist är det egentligen?

Behöver inte killar stödgrupper i skolan?
Och gör inte alla "kvinno-anpassade" saker att vi klassas ännu mer som ett utsatt och svagt kön?

Och sen ska vi inte ens nämna alla grejer som jag vardaligt kan störa mig på inom tex idrotten.
När jag kommer till en ishall och omkl.rummet har en pissoar och en HANDIKAPP- toa. (Förstår inte riktigt innebörden av en handikapp toalett i de föreningar som inte ens har rörelseförhindrade lag som tränar där?)
Eller bara det faktum att det i dag inte finns en kvinnlig suspensoar för målvakter.
Ja, du läste rätt. Alla KVNNLIGAmålvakter jag träffa har ett manligt PUNGSKYDD och ingen platt sådan som. Vad ska man tycka om det liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0