Sammanfattning av min hockeykarriär hittils


Langar egofoton som aldrig förr, haha.

Träningen var skön, den var rolig. Minus intervallerna vi fick springa efteråt. Inte lika roliga.
Efter träningen var pappa snäll nog att köra mig till Tullinge där min Prins Bambi tränade. Haha, förlåt baby.
Kalle har bestämt sig för att spela hockey igen, 7 år efter att ha la av ungefär. Lite ringrostig men det kommer nog ta sig efter ett tag tror jag.
Tyckte det såg rätt bra ut ändå, inte riktigt lika bra ut som våran träning men haha.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - -
Något annat mycket trevlig var alla från Tullinges damlag jag träffade där. De hade haft träning innan.
Jag spelade där från att jag höll i en hockeyklubba första gången hösten 2005 och spelade flickhockey och med damer i div.2 (då fanns det bara 2 st divisioner, idag finns det 3) till att jag kände det var dags att move on för att maximera min utveckling efter säsongen 2007/2008. Jag bytte inte lag för att jag inte trivdes, jag trivdes toppen där och trodde det skulle vara svårt att hitta något liknande igen faktiskt.
Var med att gå upp i division 1 med Tullinge året 06/07 (tror jag det var) och vann guld som lagkapten för Flick A/juniorlaget där samma år tror jag.

Bjuder på fulbilden från en turnering i västerås 2007 med Tullinge.

Också ett lag jag har haft sjuukt jävla roligt med. 2008/2009 gjorde jag min första säsong i Segeltorps IF dam2, Division 1. Tycker än idag att de flesta spelararna där är fantastiska människor som jag fått så mycket av.
2008/2009 vann vi efter lite tur hela serien men fick inte gå upp en division då klubben har ett lag i serien ovan, riksserien. Året därefter vann vi guld i en turnering i trollhättan och jag vann med hjälp av laget poängligan för hela turneringen. Kändes otroligt bra. Segeltorps dam2 tjejer, ni är guld, det vet ni.

Och så är vi där vi är i dag, säsongen som ska bli 2010/2011.
Jag vet än idag inte riktigt om jag tillhör matchtruppen för rikseriespel med Segeltorps IF dam1 eller om jag måste hitta andra alternativ. Har i alla fall skrivit under kontrakt för dam1. Hursom kommer jag jobba arslet av mig kommande säsong för att ta ett steg närmare eliten.
Men vi får se vart jag hamnar nu. Ni som följer min blogg kommer att upptäcka vart det blir.

Jag vill i alla fall med det här inlägget tacka alla som hittils på något vis hjälpt mig på vägen.
Och sen även tacka för att trots att jag bytt lag, så välkomnas jag alltid med leenden och trevliga pratstunder och kramar av spelare från båda lagen jag slutat träna med. Känns helt otroligt och det värmer enormt.
Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0