Ärliga människor

Jag hittade en gång en mobiltelefon i skolan och såg till att den kom tillbaks till sin rätte ägare.
Några dagar senare fick jag ett kuvert och en slant med texten "Tur att det finns folk som är ärliga".

Men..

1. Om jag "tar" det jag hittar är det ju som att jag har snott den?
2. Min egen telefon var både snyggare, nyare och dyrare. Haha! (varför känns hela den meningen "kissie"?)
3. Jag skulle ju själv bryta ihop om min var borta och jag aldrig fick tillbaks den.

Borde det inte vara självklart att lämna in den i tron om att den kommer tillbaks till ägaren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0