Befria kungafamiljen


Förutom att prinsessan är utomordentligt vacker så kan jag inte annat än säga att jag stör mig rejält på att de pratar om sina närstående som främlingar. (tycker vid närmare eftertanke att båda två ser väldigt "Plastiga" ut.. Som två dockor..)
Madeleine: "som för drottning Silvia.." (hennes mamma?)
Jonas: "Som prinsessan just sa.." (din fästmö?)

Och som tidigare nämt är jag i största allmänhet emot monarki så jag tycker att hela grejen med två st prinsessbröllop i år är ekonomiskt slöseri. Skulle vilja se att något parti i riksdagen får makten och har omröstning kring hurvida Sverige bör ha monarki eller republik. Konservativa får säga vad fan de vill, inte bidrar kungafamiljen ekonomiskt med ett skit för Sveriges del i plus. "Alla turister som kommer.. bla bla"
Förstår ni vilka utgifter det svenska folket har i form av resor, kläder, boende, väktare, väskor, exklusiv mat och en dos av några extra miljoner att röra sig med?
Inte ens turisterna som kommer till slottet drar in de summorna.

Republik? - Ja tack.

Kommentarer
Postat av: Victoria ♥

2010-02-08 @ 22:40:56
URL: http://natdhasis.blogg.se/
Postat av: Rosie

2010-02-09 @ 17:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0