Rinkeby, Hallonbergen, gallerian och St:Eriksplan

Hemma efter en låååång dag. Oerhört lång.
Skolan, sen åkte jag till kirurgmottagningen i Rinkeby för att få veta att jag uppfattat datumet fel, och nu har fått en tid på fredag nästa vecka i stället. Haha. Fail.
Har aldrig varit i Rinkeby tidigare så det var intressant att vara ensam på en sådan plats som alla har fördomar om, även jag själv faktiskt.. Min första notifikation var att det var tyst överallt, sjukt tyst i tunnelbanan också. Lite deprimerande..
En annan grej, påvägen dit passerade jag "Hallonbergen" som måste vara Stockholms skönaste namn på en ort.
Låter som en plats i Bamse.. "Och så gick lilleskutt, Skalman och Bamse mot Hallonbergen.."


Efter det åkte jag in till city igen, investerade i ett halsband från guldfynd och 2 Nivea Visage makeup remover.
En till mamma (då jag tagit slut på hennes, haha!) och en till mig själv.
Efter det gick jag omkring lite, var nära på att köpa ett par skor som tyvärr inte fanns i min storlek, och drog mig sedan mot St:Eriksplan där jag tog en varm choklad och letade upp byggnaden jag skulle på möte (Marknadsundersökning) till sedan.


Har aldrig tidigare deltagit en marknadsundersökning som varit riktigt seriös, inte heller för ersättning och ännu mindre på engelska. Haha.
Såhär i efterhand kan jag inte annat än konstatera att trots halvdan engelska så är marknadsundersökning helt klart någonting för mig. Man sitter med främmande människor, har en moderator (som en ledare) som ställer frågor och håller diskussionen levande och får titta på olika saker och säga vad man tycker.
Kan ni förstå att jag fick betalt för att säga vad jag tycker? - Något jag gör i princip jämt ändå liksom. Haha.

Dock missade jag träningen så får träna arslet av mig i morgon då jag börjar känna mig bättre nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0