Jag är bäst och jag vet det

Jag har tänkt på en sak.
Vi tjejer är så bra på att undervädera oss själva. "Nej vi kan minsann inte det där" och vid frågan om vi är bra på något så säger vi aldrig "klart som fan, jag är bäst" utan mumlar snarare något om "jag vet inte... eller helt okej".

Och när någon tjej faktiskt uttrycker att man är nöjd med sig själv är vi ännu bättre på att smutskasta den tjejen och trycka ned henne. Hur många blir liksom inte provocerade av kissie och alla hennes "jag är så snygg, bäst, sexig, vacker, gullig"? Istället för att tänka att hm... hennes hår är grått och inte särskilt snyggt, hennes kropp är undernärd och flickan saknar helt och håller stil och tänka att då kan ju hon få tro att hon är snygg så bara MÅSTE vi kasta in en kommentar om att hon är det äckligaste vi sett.

Varför?
- Inte för att vi egentligen är särskilt avundsjuka på hennes utseende. vem som helst kan blondera håret, sola solarium och pumpa läpparna.
Det vi stör oss på är hennes enorma självförtroende som vi själva saknar.


Det är på tiden att vi börjar tro mer på oss själva.
Vi är fantastiska och kan åsta komma underverk.

Läs meningen högt för dig själv, och TRO på det du säger:
Jag är bäst och jag vet det.


update: Elin, Kissie kallar sig själv för det. HAHA!



Kommentarer
Postat av: Elin

2010-01-22 @ 17:19:58
Postat av: rosanna

2010-01-22 @ 21:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0