Besök i Moské

Idag har varit en mycket nyttig dag på många sätt. (därav den dåliga updateringen, ledsen för det)
Det började med en halv seg engelska lektion och en föreläsning om islam. Sedan ringde jag och Izabelle och bokade in ett studiebesök för oss två på Moskén i Fittja som vi sedan en halv timme senare åkte till.

Har aldrig i hela mitt liv tidigare varit en moské så det var en helt ny upplevelse.
Även om jag kallar mig ateist (icke troende ungefär) så var det intressant att besöka en plats jag tror betyder väldigt mycket för många människor. Det var även en väldigt vacker byggnad, vilket var fashinerande.
Då personen vi pratade med var tvungen att kila efter en stund (och lämnade kvar mig och Izabelle helt ensamna i Moskén) så blev det många obesvarade frågor. Men ska försöka ta reda på dem på ett eller annat vis i alla fall.
Fotade med mobilen i moskén, därav den dåliga kvalitén.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0