Vila i frid


Benny Andersson- Tröstevisa

En låt som helt ärligt får mig att gråta. Jag var 10 år när jag tvingades gå ut ur kyrkan til den här låten efter att ha tagit ett sista farväl till min älskade farmor. Men är man redo för en sådan sak när man är så ung?
Är man någonsin redo för ett sista farväl till någon man verkligen bryr sig om och älskar?

Kvällen sista tanke går till Emelin och Daniella Ecer som i morgon ska tvingas ta ett sista farväl till sin mamma.
Jag lider med er, något fruktansvärt.

Idag kan jag se tillbaks och minnas allt fantastiskt jag varit med om med alla dem jag älskat och tvingats ta ett plötsligt eller väntat farväl till.
Hur mycket det givit mig och på vilket sätt det stärkt mig och gjort mig till den jag är idag.
Jag hoppas att ni en dag kan se detsamma, även om världen just nu är en mörk plats att leva på.

Vila i frid alla jag älskat som lämnat oss, alla ni älskat som lämnat oss och alla vi kommer älska som kommer att lämna oss.


Kommentarer
Postat av: Pappa

2010-01-12 @ 01:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0