FITTEFAN

Jag är hemma efter 1,5 timmes träning med Segeltorps dam1-lag.
Det lag som för övrigt vann SM i Ishockey (damer). (så kanske ni kan föreställa er att det inte rör sig om en mysig 3 km promenad med fika stund på slutet)
Mina vader är på helspänn, jag fryser, är helt slut och armarna dallrar sådär härligt som när man inte har en endaste liten styrkesnutt kvar i dem.
Jag är helt sänkt. Gosh!
Med andra ord var det här sjukt välbehövligt.

Ska belöna mig själv med ett varmt bad och sen ska jag gå och mysa ned i mig i sängen tidigt ikväll.
http://1.bp.blogspot.com/_XM85An5hHMA/R0G8lYx4JKI/AAAAAAAAAAU/gBtcERTrj0w/s320/l%C3%B6pning.jpg
bildkälla.
Fick lära mig ett nytt ord i dag föresten. En av norskorna i laget upprepade det runt 8 ggr under träningspasset. FITTEFAN!   Hahaha. Hur skönt ord är inte det på en skala liksom?

Passet gick för övrigt ut på 6km löpning, där vi stannade i spåret vid flera tillfällen.
- Första tillfället i en brant backe där vi hoppade på ett ben uppför och sedan gjorde knädopp nedför. x3 på varje ben.
- Andra tillfället gjorde vi något som heter fällkniven (mag övning där man ligger på rygg och slår händerna mot fötterna och möts i "mitten" liksom) 3x10 samt pendlade med benen i 3x1 min.
- Tredje tillfället var det 3x10 armhävningar i den takten tränaren sa.
- Fjärde tillfället var 90 grader stående i 1 min x3.
- Femte tillfället skulle vi med en annan person på ryggen "jogga" uppför en mindre backe x3.
- Och det sista vi gjorde var en spurt på 1km maxfart. Dock fuckade min astma ur totalt där så fick avbryta.



Min astma har alltid knasat när jag kört intervaller. OM NÅGON ANNAN MED ASTMA LÄSER DETTA.
Hur gör du för att klara av intervallträning och liknande träningsformer?

Kommentarer
Postat av: Sissi Didriksson

2010-05-11 @ 13:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0