Norrlänska städer

Hallå, jag var fan i Umeå i går. Foki´hemtrakter.
En liten håla där det var toklugnt.
Jag och Johanna sprang omkring som turister när vi joggade ned efter fysen där i fredags.

Skellefteå hann man inte se överdrivet mycket av. Också en lugn stad där de enda människor vi mötte var två fulla killar troligtvis påväg hem från en fest vid 07:15 i lördags när vi tog våran morgonpromenad efter frukosten.

Örnsköldsvik
åkte vi igenom lite snabbt innan vi kom fram till ishallen.
Måste säga att Övik tveklöst var finast av alla Norrlandstäder vi hunnit passera helgen som gick.
Skulle kunna tänka mig att ha en sommarstuga där uppe typ, även om jag tycker att Norrland är lite kallt och myggigt.

I Piteå var vi inte inne i "centrum" utan bara i Munksund.
Skulle aldrig i hela mitt liv vilja bo i Munkunsund, gosh. Kallt som fan var det, även om solen sken.
Dessutom hade vi inbrottsförsök i vår buss där.
Jag tror att det med största sannolikhet beror på att det stod "Stockholms buss" på den. Norrlänningar hatar oss Stockholmare. Varför? - De tror att vi är dryga.
Och det är klart vi  är. Allt utanför 08-området är landet, eller?


Den där resan fram och tillbaks. En resa på över 22 timmar och 200 mil.
Vi var ju nästan i Finland vad fan. Haha.


Kommentarer
Postat av: sophia

2010-09-27 @ 14:16:12
URL: http://vitalportalen.se
Postat av: Cissi

2010-09-27 @ 17:37:03
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: madde

2010-09-27 @ 23:52:26
Postat av: Hei-na

2010-09-28 @ 11:06:06
URL: http://heddes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0