Varför jag tränar

Jag är en sån här person som blir stressad av att inte göra någonting.
Jag får panikkänslor när jag vet att nästan en hel dag passerat utan av att jag verkligen aktivt har ägnat mig åt att göra någonting. Något som Kalle kan tycka är jobbigt, när jag absolut MÅSTE gå ut och ta en promenad för att ha gjort något. Haha.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  - - -
Hursom har jag känt mig krasslig i några dagar nu och idag är det dags för träning igen.
Jag är så jääävla sugen på att åka skridskor, att spela, skjuta, svettas i helt sjuka mängder ta en välförtjänt dusch med sköna människor och krypa ned i min sjuka säng helt slut i hela kroppen. Pricket över i är om också min Kallepalle befinner sig i min säng när jag somnar för dagen.


Folk säger att:
"Jag fattar inte hur du orkar träna så jävla mycket"

I dagsläget har vi 6 tränings/matchdagar i veckan.
Och visst kan det kännas jobbigt vissa dagar. De helgdagar jag måste gå upp samma tid som på vardagarna, för att träna och verkligen, verkligen skulle vilja sova. Eller när jag måste tacka nej till något, eftersom att jag har träning/match samma dag eller dagen efter.
Ett annat minus är att tiden för mina vänner utanför hockeyn är tokigt begränsad. Allra helst nu när jag har pojkvän också.

Men jag gör det här för att det är det bästa jag vet. (och kalleponken också ofcourse.)
Jag älskar kicken man får av att träna.
Jag älskar hur bra man mår i kroppen, själen.
Jag älskar hur känslosamt det är med ishockey, man blir arg, ledsen, besviken, lycklig, glad, nervös och man lär känna sig själv och sen kropp så otroligt bra.
Jag tränar, för att jag älskar det. Och för att det får mig att må bra.

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/1154896/images/2010/dsc_2195_2_73731614.jpg

Kommentarer
Postat av: MOOOLLYS

2010-09-08 @ 18:46:03
URL: http://HTTP://MOOOLLYS.BLOGG.SE
Postat av: MODEINSPIRATION

2010-09-08 @ 20:04:12
URL: http://www.modeinspiration.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0