Dagens träningspass

Dagens träningpass, check.
Blev en ordentlig genomkörare i form av löpning samt styrka.
Minst sagt på tiden.

Fyssäsongen börjar ju nästa vecka och ångesten är ett faktum, trots att jag hållt igång rätt bra sen vi gick av isen.
Minns förra årets fyssäsong som "Det värsta jag gjort i mitt liv, varje gång, nästan varje dag i 2 månader."
Efter det man i tillräcklig form för att uppleva träningen som en raksträcka då och då och inte ständig uppförsbacke.
Men det är faktiskt otroligt mentalt krävande att känna att "nu kan det inte bli värre", och så blir de det, varenda gång. Haha.
Det är ju inte som att man kan längta till träningen som under is-halvåret.
Kommer ihåg att Sigge och jag hade värsta ångesten i en vecka när vi skulle springa strax över 6km en träning.
Hahaha. Känns nästan omöjlig i dagsläget. Gosh.

Sprang 3 km idag. På 20:45 min. Hela 4 minuter sämre än vad jag gjorde i slutet av förra sommaren.
Det var åtminstone en förbättring från förra gången.
Vill ligga på ca 14:30-15:00 minuter så får slita hårt den här sommaren med andra ord.

Alla tips om ångestdämpande tänk inför löpning är välkomna.


http://3.bp.blogspot.com/_b041zKTakLs/TDNhRYHgkZI/AAAAAAAABLg/BUiH8brsisg/s320/071607-fat-runners.jpg
bildkälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0