Månader av insikt

Ledsen för skeva updaten.
Jag är upptagen med att ta vara på varje dag.
Och sen jag flyttade ihop med min pojkvän så har man alltid någon att ventilera allt med ändå, vilket var bloggens funktion lite grann innan.
Vårat lillahus går funktionellt framåt. Idagsläget finns ett helt ok användbart kök och badrum, delar av garderoben är uppsatt på väggen, sängen är inne, tvn är uppsatt även om digital-tvn inte är igång än.

Jag jobbar dagligen och det har nu gått ganska exakt en månad sen vi flyttade in.
En månad med en massa utgifter på både julklappar och inredningssaker som porslin och husgeråd.
En månad med perspektiv.

Med risk för att låta som en gammal tant har de senaste månaderna givit många nya insikter.
-Hur lätt det är att bli vänd ryggen.
-Hur man måste vifta med hela armarna och inte bara vinka, för att inte bli trampad på i arbetslivet.
-Hur man måste vara hårdhudad och kunna berömma sig själv när ingen annan gör det, när man behöver det.
-Hur mycket mina föräldrar faktiskt betyder, även om jag är sååå dålig på att säga och visa det.

Saker som alltid tidigare varit en del av dagen; blogga, läsa bloggar, sminka mig, platta håret, välja handväska etc har bytts ut och istället handlar mina dagar om att på bästa sätt struktuera upp så jag gör klart det jag måste och ändå har tid med det jag vill.
Jag ger mig själv en ledig stund om dagen då jag sätter på lugn musik, tänder ljus och njuter av inre lugn och ro.
Någon jag aldrig känt behov av tidigare på samma sätt.

Vet inte om det är det här som är att vara vuxen, men vet man någonsin det?
När bestäms det att man är vuxen för övrigt?
Är det när man kommit till tillräckligt många insikter och mognat, eller när siffran i personnumret blivit tillräckligt gammalt?
Jag ville byta husläkare på vårdcentralen för 1,5 vecka sen och tjejen i kassan frågade om jag var 18..

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/374758_10150421094519067_667149066_8472649_232185206_n.jpg




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0