Orange hår och förhållande tips

Fick för mig att bleka utväxten idag. Dålig idé.
1. Mitt hår blev fläckigt och orangefärgat.
2. Jag var tvungen att låna pengar av bror till ny hårfärg.
3. Det tog MÅNGA timmar i onödan.

----------------------------------------------------
Skickade SMS till Kalle.
Jag: Mitt hår är orange. :(           (heter det föresten orange när man säger det med t på slutet?)
Kalle: Jag älskar dig ändå. ;)

De flesta tjejer hade bara "Ååh, tack älskling".
Min första tanke var något i stil med
"Men din idiot, det fattar jag väl. Kan du inte leverera lite medkänsla istället?".



Kalle är för övrigt rätt dålig på det här med att trösta.
Alltid när jag är ledsen/gråter, oavsett vad det beror på blir det "pilla-i-håret/stryka-på-axeln" metoden och med lugn och harmonisk röst upprepa "Det är ingen fara, det kommer bli bra... Det är ingen fara..".
Som att det är det man vill höra? Jag vill ha konkret-lösning-tröst.

En annan punkt vi är rätt olika på är när vi är sura/upprörda/ledsna.
När jag är arg/sur vill jag vara i fred, tänka igenom det jag är arg på och i mitt inre komma fram till nästa steg i det hela.
Kalle vill absoulut inte vara i fred. När han är upprörd/sur vill han bli omhållen och pussad på.

Det dröjde nästan ett år innan vi diskuterade igenom detta.
Fram tills dess lät jag han vara i fred när han var sur (eftersom att det är så jag vill bli behandlad) vilket resulterade i att om han var ledsen/upprörd blev han ännu mera ledsen. Samtidigt som han försökte krama om mig medans jag blev arg och upprepade att jag ville vara i fred.
Hahaha.


Nåväl. Dra lärdom av detta alla par där ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0