Funderingar fring ex och dubbelmoral

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/254026_10150209041459067_667149066_7129833_4848348_n.jpg

Något som tyvärr kommer upp som disskusion i vårat förhållande ibland är ex.
Har bara haft ett riktigt förhållande innan min nuvarande pojkvän Kalle och det varade i ca 1,5 år.
Ironiskt nog har Kalle likadant.

Har svårt att förstå folk som är kompis med sitt ex, och har ett fungerade förhållande utöver det.
Jag hatar Kalle ex. Hon skulle kunna vara världens finaste tjej, urgullig och super trevlig, vi skulle kunna vara soulmates men jag skulle ändå aldrig kunna tycka om henne, så länge jag är tillsammans med Kalle.
Varför?
För att jag vet att hon en gång haft det jag har och är mest rädd om, förmodligen.
Sen finns det en historia om otrohet och skit som även den gör mig arg men även om den inte funnits hade jag
aldrig kunna vara ärligt trevlig mot henne.
Särskilt inte eftersom att hon i början av Kalles och mitt förhållande hörde av sig med jämna mellanrum till honom, trots att han bad henne sluta.

Det skulle förmodligen krävas ett fett jävla erkännande, offentligt och trovärdigt, att hon släppt alla tankar om honom, om jag skulle släppa stämpeln "hata ex" och definiera henne som enskild individ.
Men kan hon någonsin göra det?

Jag tänker ju faktiskt på mitt eget ex ibland.
Funderar på vad han gör, vem han är idag, även om jag inte för allt i världen skulle kunna skapa något med honom annat än en ytlig relation.
Var aldrig lika attraherad av honom som jag är och var redan från första stund av Kalle.
Var aldrig lika trygg med honom som jag är med Kalle.
Var inte lika mogen då som jag är nu.

Men jag skulle för allt i världen inte ringa honom.
Tänk om han har en skaffat sig en partner.
Hon skulle hata mig då. "Vi skulle kunna vara soulmates men hon skulle ändå aldrig kunna tycka mig."

Även om vi allihopa är människor, så är det små saker som förändrar det.
Det faktum att hon en gång legat med, kysst, kramat, hållt om och älskat det jag älskar mest i hela världen är som ett oförlåtligt brott. Samtidigt som jag är otroligt tacksam över att deras relation gick åt helvete, för hade den inte gjort det hade jag aldrig varit med Kalle idag.

Fet jävla dubbelmoral.

Jag kanske ska skicka henne ett tack-kort istället.
Alternativt beklaga förlusten..
Eller så gör jag som vi alla gör. Blir arg ibland inombords och håller tyst som den riktiga svennebananen jag är.


Kommentarer
Postat av: Rosie

2011-07-05 @ 17:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0