Bakade tårta häromdagen

Dåligt med uppdatering på sistone, men har mer eller mindre varit busy woman hela tiden.
Hade träning i tisdags och sen fyllde Kallis år i går.
Blev av med min hemmagjord-marsipantårta-oskuld också.
Och som grädde på moset kom Studentmössan då också. GREAT.
Ska trycka in lite foton så ni får er en uppfattning.

Studentskiva på onsdag, och jag har blivit utnämd till "Klasses Politiker". Vet inte om det är bra eller dåligt. Men haha.

Hemmagjord-marsipantårta-oskulden

Kalles tårta när själva dekoreringen av marsipan var klar.


Och så här blev det när den var klar! :)

Alla hjärtan är gjorda med hjälp av "pepparkaks" former. Rosen var typ mitt 3e försök och löven och "prickarna" har är handgjorda utan mall.

Samtliga delar är köpta på Ica för lite mer än 100-lappen.
Det finns färdiga marsipanformar för tårtor, som man får skära till lite bara, i grön, vit och rosa.
Och sen finns det marsinpan i "plast korv" som ni ser en liten bit av i högra hörnet på första bilden. Jag köpte röd men jordgubbssmak.

Det var skit kul att göra en tårta och jag tänker definitivt göra om det någon dag.
Ganska svårt dock, man måste nog öva en aning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0