Kära hundägare, skärp er

Var och handlade i dag på Ica.
Påvägen hem såg jag ett gäng rökande medelåldersdamer på promenad med sina hundar.
En av dem har en hund som helt plötsligt får för sig att sätta sig ned och trycka världens korv, rakt på gångvägen, där alla människor går.
Tror ni hon tar upp korv-jäveln eller? NEJ.

Sånt gör mig sjukt irriterad.
Bor man i en förort till Stockholm där det bor TIOTUSENTALS andra människor så måste man fan ta upp sin hunds skit om det finns risk att folk trampar/trillar i det.
Kan förstå att man låter bli om man tar en skogspromenad eller liknande men om hunden bajjar rakt på gatan där det är asfalt måste man fan åtminstone flytta på den.


Och när vi ändå irriterar oss på hundägare kan jag även passa på att gnälla på den familj som igår när jag gick hem från bussen hade sin hund lös när de tog en promenad. Hunden sprang efter mig hela vägen till brevlådan då dennes ägare ropade på den för 3e gången.

1. Det är inte lagligt att ha hunden lös på allmänna platser i kommunen.
2. Det var en stor hund, hade jag varit hundrädd hade jag kanske fått panik och sprungit och tagit väldigt illa vid.
3. Om hunden inte är så pass "uppfostad" att den kommer direkt om man säger något, eller går intill sin ägare, så är det även en stor risk att den springer fram och hoppar på någon som är oerhört allergisk.

http://landins-hund-katt.se/wp-content/uploads/2009/02/arg01.jpg
bildkälla.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-03-05 @ 16:44:22
Postat av: Markus

2011-04-29 @ 14:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0