Tips inför studentskivan

I går hade vi som sagt studentskiva. Och så vitt jag vet är det många i min egen ålder som läser min blogg.
Och detta inlägg är för er födda 92 och senare (alternativt upp till 90 om ni har gått om).



Tips och saker att tänka på för att få ut det ultimata av sin skiva:

- Ät lite innan. Brukar du äta ganska mycket så blir du förmodligen inte mätt på middagen.

- Spara pengar inför skivan.
Det är inte kul att stå där och känna att man hade velat dricka en drink till, så har man inte råd, på sin egen skiva.

- Ta med bekväma extra skor om du använder högklackat, som du kan byta till efteråt eller om du får ont i fötterna.

- Ta på dig tunna kläder om du har planerat att dansa.

- Ta med din övernattningsgrejer, det är bättre att sova hos någon som bor nära sen när man ska hem.
Se till att det är bäddat och klart när man kommer fram. (!)

- Tar du med din plånbok så töm den på alla medlemskort, etc du inte tänkt använda under kvällen. IFALL du skulle sumpa den.

- Bjud inte FÖÖR många du känner.
Det blir bara svårt att "uppvakta alla". Särskilt om dem inte känner varandra och inte är överdrivet framåt själva.

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/199604_1845591293137_1041295436_2178096_5045533_n.jpg
Hittade en ASA ful bild från igår på vår skiva på Kalle, Mig och Koski bakgrunden, hahaha.

Kommentarer
Postat av: Laura

2011-03-18 @ 00:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0