19 år, snart 20

Det suger att bli vuxen ibland.

- Jag åker hemifrån mellan 6-7 på morgonen, kommer hem mellan 18-19 på kvällen.
- Min post består mest av räkningar, fakturor och beställningar.
- Tid blir plötsligt något helt annat. Något som måste prioriteras rätt i minsta detalj, för att få framtiden att gå ihop.
Jag måste tänka långsiktigt samtidigt som jag tar beslut kortsiktigt.
- Helt plötsligt är pengar ångestladdade och stressframkallande.
- Jag hinner inte med det jag vill och orkar inte det jag borde som för några år sen.
- Inga lov.
- Jag har en enda rast om dagen, den är 30 min lång. 5 min av dessa går åt till att kissa.
- Mina föräldrar tänker inte köpa några julklappar till mig iår.

Kommentarer
Postat av: Mamma

2011-11-17 @ 12:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0