När det tar slut

Apropå dagen de kommit ut med nu på sistone. "Alla krossade hjärtans dag"
.. Vet att det är ett ständigt aktuellt ämne, så tänkte jag skulle dela med mig av ett inlägg jag skrev 2009. 17 år gammal.


Image and video hosting by TinyPic

När något tar slut, så är det en läkningsprocess. Det går inte att säga annat än att det tar sin lilla tid.
Idag, efter ganska exakt ett halvår, kan jag säga att det kan gå en dag, två dagar, tre dagar, till och med en hel vecka utan av attt jag tänker på det. I början kunde det inte gå en minut.
Som en tröst till alla som precis har haft ett avslutande kapitel i sitt förhållande, eller till alla som kommer ha det framöver. Ditt liv handlar om dig, och det kommer krävas många tårar, många timmar av tänkande och en hel del depp för att komma fram till det, men när du är där så kommer du troligtvis känna att det var värt resan för att nå hela vägen dit.




Idag ganska exakt 2 år efter att detta inlägg skrevs kan jag bara konstatera att kärlek är något man lever i här och nu. I alla fall när det gäller förhållande.
Idag har jag varit tillsammans i nästan 1,5 år med min nuvarande pojkvän, Kalle, och jag är tacksam över att ha haft ett förhållande i tidiga tonåren (även om det tog slut och det gjorde jävligt ont då), så det har gjort att jag vet massa saker om mig själv och hur jag vill ha mitt nuvarande förhållande.

Krampåeralla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0