Olika jultraditioner

Jag längtar till jul, gaalet. Inte efter att jag ska få julklappar, den biten försvann ur tankebanan redan för 2-3 år sen.
Då var det istället spänningen över att lyckas hitta den perfeka julklappen/klapparna och se minen hos den man köpt de till som var grejen. I år har jag annat i tankarna.
Har redan strukturerar upp en tydlig julklapplista och bockat av lite idag, då jag beställde massor av julklappar.

Lagom till jul i år vill jag hinna med en enda sak som känns SUPER viktig och jätte rolig. Att inreda i julstil.
I år är första gången som jag kommer bo i min lilla friggebod (alá 15 kvm) och har redan värsta visionerna om hur jag vill att allt ska se ut.
Ska på något vänster ha plats för en gran också.
Jag pyntade ensam granen här hemma förra året och var super nöjd

Tog upp ämnet gran med Kalle häromdagen.

Jag: Jag tänker pynta granen i friggeboden, du får säga vad du vill.
Kalle: Jag har aldrig pyntat en gran. Jag har aldrig ens sett en gran pyntats.
Jag: Va?
Kalle: Nej, för när vi firar jul så är det tradition att när man går och lägger sig är granen opyntad, och när man vaknar står den där, färdig kädd. Oavsett när man går och lägger sig och oavsett när man vaknar. Vet inte hur mamma gör men den är alltid klar när man går upp.


Är det bara jag som alltid fått vara med och pynta granen dagen innan julafton?
Trots att den sett ut som skit efteråt så har jag och min bror alltid fått vara med om vi velat. Dock fick vi inte röra de "dyra och fina" julkulorna när vi var små, haha.

En annan sak som skiljer våra familjer åt är att jag alltid har haft en julstumpa
. Där har det alltid legat paket när man vaknat på morgonen. Kalle har inte ens ägt en julstrumpa fören jag köpte en åt honom förra julen, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0