Wordfeud

Jag hatar officiellt Wordfeud. Eller nej. SPELET hatar mig.
Det favoriserar alltid en spelare.
(för er som inte vet vad det är, det är typ digitalt alpapet för mobiltelefonen där man spelar online mot andra)

Oftast inte mig.

Spelade mot en gammal vän när hon norpar 36 poäng för ordet dum.
Kort där efter skriver jag order solid, som ändå borde vara lite mer avancerat (??) och får enbart 7 poäng.

Hur är det möjligt?

Slutligen tänkte jag ge er tips på ord som (eventuellt och troligtvis) fungerar, som kan vara svåra. Dock får ingen jag känner använda dessa, höhö,


Ord med Z:

FEZ ZON ZOO

AZER AZUR JAZZ OUZO OZON ZINK ZULU


Ord med X:

AX EX

AXA BOX COX EXA FAX FIX FUX JOX KEX KIX KÄX LAX LIX LUX LYX MAX MIX NIX OXE PAX SAX SEX TAX VAX YXA



Ord med C:
CD WC

ABC CIF COX CUP ECU OCH SCH TBC

ACNE ASCH AVEC CAFE CAMP CAPE CELL CENT CERT CESS CHAR CHEF CHIC CIGG CISS CITY CLOU CODA COOL CORD COUR CYAN ISCH MACH RACE SCEN TICS USCH VICE ÄSCH



Ord utan vokaler:
BH BRR CD HM PST SCH TBC TV VD WC

http://malin90w.blogg.se/images/2011/wordfeud_162367945.jpg
bildkälla.

Kommentarer
Postat av: r eller inte?

2011-09-14 @ 16:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0