Driften att alltid vilja ha bättre

Kom in på en disskusion med Kalle och jag drog en hemsk men sann slutsats.
Andledningen till att jag varje dag går upp och gör mitt bästa för att ta till mig kunskap och erfarenheter, att
utvecklas på individnivå, som det så fint heter; är det faktum att jag vill ha det jag inte har.
 
Det är den största driften i mitt liv.Att se till att jag lyckas med det jag gör, att få det jag vill ha och att hela tiden se bort mot h
 
orisonten och vara nyfiken på vad som finns där. Jag är samtidigt väldigt tacksam över min situation. Men visst tänker vi alla "jag skulle ju faktiskt kunna ha/få/skaffa en större ___, en bättre___, en sn yggare __" och sen kommer min inre demon, aka kontrollfreaket och säger högt och tydligt."Så hur når vi dit?"
 
Denna målmedvetenhet och drift har många gånger varit mitt fall, men samtidigt är det dessa egenskaper som gör att jag behåller motivationen och engagemanget i det jag tar mig an. De behåller min livslust.
 
För visst fan vill jag också ÄGA min egen bostad, inte bara hyra.
Jag vill också ha råd att färga mitt hår hos frisören varannan månad.
Jag vill också ha råd att unna mig massage när rygg och nacke skriker hjälp.
Jag vill ha råd att äta vad jag vill, varje dag och göra det utan baktanke.
Jag vill ha ett vackert inrett hem, mjuka handukar, nybäddade sängar och gärna att det spelas lite lugn
musik per automatik när jag låser upp dörren efter en lång dag av arbete.
 
så... Hur når jag dit?
 
random bild från helgen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0