Dag 3- Itrim

Idag är det dag 3 av denna diet.
Tydligen ska de första 3 dagarna vara de värsta.
Hittils tycker jag ändå det varit överkomligt. Hungerkänslorna kan jag hantera, suget har inte fören nu ikväll (!!!) varit överdrivet, utan det är snarare att äta den äckliga måltidsersättningen som varit värst.
 
Dock får jag erkänna att nu i skrivande stund är det svårt att tänka på annat än mat. Lagad mat. Riktig jävla mat.
Konsistensen, lukten, smaken, texturen, att laga maten. To die for.
Är dock rädd att det förstör de jag hittils "gjort" så vågar inte chansa.
Ska gå och lägga mig tidigt ikväll så jag slipper tänka så mycket.
 
Har hittils kvar 73 av 84 ggr. Räknar ned varje måltid.
 
Har börjat frysa nu också, skit mycket. Brukar kunna gå i linne hemma men har nu på mig linne, tjocktröja OCH filt för att inte frysa. Står att en av biverkningarna kan vara frossa, men känns konstigt att det kommer redan?
 
Läste att man kommer in i något som heter "ketos" inom några dagar, då kroppen börjar bränna fettet istället för kolhydrater. Då ska man tydligen ha mer energi också. Tanken om detta håller mig borta från att ställa mig i köket och göra riktig mat. Måste hålla ut.
 
 
I 2 veckor och 4 dar till:
 
 
Senare i sommar:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0