Dag 9 - Itrim

Idag har det gått 9 dar. På måndag morgon har redan 50% av denna VLCD-diet passerat. (Very Low Calorie Diet)
Räknar ned hela tiden. Känner mig något besatt av att räkna. Räkna tid emellan målen, räkna antal pass, räkna antal mål kvar att äta, steg jag tar, antal dagar som gått och antal dagar kvar. Räkna räkna.
 
Försöker komma på nya sätt att "belöna" mig för mitt slit.
Gjorde mina naglar i måndags, Kalle har lovat att bjuda på thaimassage nästa vecka och när jag är klar med allt detta ska jag belöna mig med en nya kläder.
 
Kom fram till häromdagen att jag och Kalle tenderar att umgås mycket kring mat.
När vi kommit hem från jobbet så är den enda sak vi gör regelbundet att äta tillsammas.
Föreslog därför att vi skulle fundera på något annat att göra tillsammans. Kalle kom med förslag på att vi skulle köpa en basketboll och skjuta straffar vid någon av de närliggande skolorna.
Slog till på en på XXL affären för 139:- vet inte om det är dyrt eller billigt för en boll, men vi är nöjda.
 
Så vi tog bollfan, gick till närmsta basketkorgar och körde lite. Drog ihop 2500 steg och jag VANN straff-tävlingen. Viktiga grejer att skriva ned här om Kalle skulle glömma.
 
Ska passa på att skriva tack också. Har 100% stöd från min fina Kalle. Han äter inte mat i samma rum som mig, slår på fläkten på max, öppnar alla fönster när det luktar mat, har inte köpt läsk, snacks eller annat som kan fresta, peppar mig när jag känner mig sugen på mat och säger hela tiden hur duktig jag är och hur stolt han är. Tror denna resa hittils hade varit 1000x jobbigare utan honom.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0