Hoppas?

Fick en kommentar på facebook om att "hoppas jag går ned så mycket någon gång".
Wait wooth?
Kan vara en felformulering, men alltså.
 
1. Hoppas = Jag lägger min önskan om något i yttre krafters händer.
 
Jag HOPPAS att jag blir miljonär någon dag. - Är oddsen störst om jag går och hoppas, eller om jag ger mig fan på det och arbetar för att hamna där.
 
2. Tror folk allvarligt att jag går till itrim, dem fixar lite med mig och efter 11 veckor har jag gått ned 20 kg för att jag hoppades att jag skulle göra det?
- Jag har gått ned i vikt för att JAG gått ned och tränat flera ggr i veckan, för att JAG har promenerat många många mil dessa veckor och för att JAG inte ätit massa skit. Detta tillsammans med vägledning, pepp och stöd från de på itrim och alla människor omkring mig. Men inte fan stod min hälsorådgivare bredvid mig när jag stod där mellan valet att ta Magnums nya glass eller gå ut tomhänt. Inte stod hon där när jag kunde välja på att göra 10 repitioner till eller skita i allt och gå hem.
JAG gjorde ett aktivt val, gick emot mina instinkter/sug/lust och gjorde det som var bäst för MIG för att mitt psyke vann över mina tidigare instinkter.
 
Ett inre krig har dessa veckor varit. Jag har varit hungrig, jag har varit trött, arg, lättirriterad, jag har fått psykbryt och jag har varit glad, pigg, lycklig och dagligen får jag resonera med mig själv. Har den fysiska aktivitet jag planerat eller utfört idag vägt upp för det här valet jag överväger att göra?
 
Det är när man gjort allt detta, som man ev. kan "hoppas" gå ned i vikt.
Personligen föredrar jag att VETA att jag gått ned i vikt för att jag VET att jag gjort rätt för mig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

2013-06-27 @ 17:22:10
URL: http://www.fannyofsweden%40outlook.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0