Bebisgos o tankar

Igår åkte jag hem till Chris och Ludde och hälsade på deras nytillskott i familjen.
Fick lite bebisgos, fika och trevligt sällskap. Lilleman på bilden är bara en vecka gammal.

Sjukt många som ska få barn nu också. 2013 måste vara babyboom of the years, eller så är det bara att folk i min ålder numera räknas som "vuxna" och därmed blir barn mer aktuellt. Eller?
Men men.
Vi ska vänta, så alla släktingar som ser detta, vi ska INTE ha barn jag och Kalle ännu. Jag nöjer mig gott och väl med att åka hem till andra och gosa lite med deras små barn tills vidare.
Har svårt att föreställa mig att jag skaffar barn innan jag är 25 faktiskt.. Om ens då.
 
Undrar om alla "unga" föräldrar vet vad de är dem ger sig in på.
Du är from nu låst alla dagar i veckan, i runt sisådär 18 år framåt, att bistå med mat, pengar, kläder, skjuts, tid, engagemang, medicin och from nu är du aldrig moraliskt berättigad att sätta dina intressen före ditt barn.
Hur kan man känna sig redo för detta i en ålder av 17-21?
 
Jag vill kunna vara spontan, inte behöva ha rutin på allting, (som barn behöver) sova länge på helgerna om jag behöver det, inte behöva stå mitt i natten och göra matsäck för att vi missat att mini ska på utflykt i morgon med förskolan/skolan. Jag vill kunna ha inredning med vassa kanter, vita tyger, höga barstolar till matbordet och inte behöva oroa mig för elluttag, sladdar, dörrar och annat som går att skada sig på som barn.
... Inte ännu på ett par år i alla fall.
 
Ni som är unga föräldrar. Kan ni förklara för mig hur sjutton ni kunde/kan känna er redo för detta?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0