Tillhöra en grupp

Ibland känner jag att jag inte går att stoppa in i något "fack".
Jag intresserar mig för så många olika saker och vet ingen som gillar exakt samma saker.
 
Ishockey, Inredning, Grafisk design, House musik OSV.
 
Och när jag kollar tv växlar jag mellan Dragons Den, Toddlers & Tiaras, Breaking Amish, Efterlyst, Lyxfällan och nyheterna.
Jag är den där typen som hellre ser en dokumentär en fredagkväll än den senaste bio-filmen.
Som stänger av ljudet varje gång det är reklam, pausar tv:n enbart för att kunna diskutera det vi just såg och suckar över sciene fiction.
 
Jag är sjukligt pendant med att det inte får ligga ett sandkorn i min säng när jag ska sova och vi byter sängkläder en gång i veckan, samtidigt som det kan ligga kläder överallt i vardagsrummet i flera dagar.

 
Varför känns den mänskliga driften att tillhöra ett fack/grupp så himla stark?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0