Svar till "Anonym"

 
Svar:
Hej "Anonyma" Södertälje-bo,
Jag äter måltidsersättning som innehåller all näring kroppen behöver för denna förhållandevis korta period.
Syftet är att tappa kilon, och det har jag gjort också. - 6,5 kg förra veckan efter 14 dagar och troligtvis -2kg till denna vecka.  Alltså drygt  -8,5 kg på 3 veckor.
Dieten jag följer är strikt, den är en sjuk mental prövning och det är enligt min hälsorådgivare inget man ska göra i längre perioder och inte heller mer än 1 gång i livet.
Därför är det "ingen fara" då jag i övrigt inte har några hälsorelaterade sjukdomar.
 
Anledningen till att jag äter samma sak, är för att itrims sortiment tyvärr inte är så stort av laktosfria varor.
Gröten är den sak som går att variera bäst med egna torra kryddor och det som jag tyckte smakade bäst.
 
Och "kroppen mår knappast bra". Faktum med att min kropp mår hur bra som helst.
Det är psyket som jag får kriga hårdast med. Frestelser, saknaden av att tugga, konsistenser, laga mat, äta med kniv och gaffel, äta varierat, färgglad mat osv. Kroppen är inte hungrig, hjärnan är sugen, förstår du skillnaden?


Och målet är givetvis att efter denna period äta mat igen, succesiv upptrappning, och då självklart näringsrik och hälsosam mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0