Tankar kring utgång

Då är jag hemma.
Blev en utgång i kväll trots allt, i sällskap av Johanna och alla andra som bor i södertälje typ?
Sjuukt mycket folk jag kände, super kul faktiskt. Träffade över 13 st jag kände, som jag inte visste skulle vara där.

Jag updaterade min status på facebook med "utgång trots allt.." innan jag åkte iväg.
Fick ett meddelande senare att det inte ser så bra ut utåt för lagets del om vi spelare skriver ut sådant.



Ville därför bara förtydliga några saker.

- När jag går ut så går jag ut för att dansa, träffa människor och ha det jävligt roligt.
Jag har med handen på hjärtat aldrig i hela mitt liv varit full. Något få personer jag känner i min ålder kan stoltsera med. Jag dricker knappt någon alkohol alls utan spenderar min kväll på dansgolvet. Alla som någon gång varit ute med mig vet om detta.

- En utgång för mig behöver inte nödvändigtvis innebära att man går ut på nattklubb.
Det kan lika gärna vara att man äter middag på restaurang.

- Jag är oerhört medveten vad gäller mitt alkoholintag och dess påverkan på min träning och unnar mig inte mer än vad jag kan väga upp. Dricker oerhört sällan alkohol och då i små mängder, knappt märkbara.

- Och ang det om laget.

Tycker personligen att det ger sämre signaler att de över 20 år tar med sig alkohol till lagets gemensamma julfest där ca 50% av alla är 15-18 år gamla, något som flera i laget fotar och dessa bilder ligger också på facebook.
Lagledaren bad även mig att skicka foton från tillställningen för att kunna lägga upp på den offenciella hemsidan.
Och även om jag förstår principen så ger inte det en sämre bild av Segeltorp i så fall?
Än att jag skriver i en status på facebook att jag ska gå ut en lördagkväll under min jul-ledighet?



Något att fundera på i alla fall.

Nu ska jag krypa ned i sängen och värma mina kallar tår.
I morgon kommer Kalle hem och jag ska träna.
Saknar honom enormt.

Pusspåer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0