Matchdagboken

Vår tränare hade med sig en hel bunt "skriv-block" till en av träningarna nu i veckan.
Hon sade att om man ville fick man ta ett och föra "träning/match"dagbok.
Men jag tänkte att eftersom att jag har en blogg där jag utvärderar nästan alla matcher etc så kan jag lika gärna göra det här. Därför lägger jag även ut en ny kategori och kallar den "Matchdagboken".
Kommer även att ha det som rubrik vid samtliga sådana inlägg så att ni lätt ska kunna filtrera bort dem om ni är ointresserade av ishockey.


Kommer även ha en mall för att lätt kunna ha en överblick. Kommer ha några fasta punkter för de faktorer jag tror spelar in i resultatet.


Foto av Helene Åström i förra matchen, mot Ormsta/DE.

Inlägg nummer 1- mot Almtuna borta


Spelarna:
Endast dam2 spelare med tre "juniorer" som gått upp i år. 15 st.

Domarna: Var inte av den klass vi är vana vid. Riktigt dåliga om jag får uttrycka det så.

Lagets insats: Tyckte vi hade dålig motivation. Det "där" drivet och inställningen fanns inte, och jag tyckte vi som lag var rätt lama och inte gick in 100% i alla situationer. Tycker inte att vi har för dålig ork, spel eller liknande, tycker mest att den mentala biten var långt ifrån vad den en gång varit. Vad har hänt med allas självförtroende tjejer?
Resultatet:
7-1 till Almtuna.

Någon jag vill lyfta fram: Elin Segelöv. Den av alla spelare som höll en jämn bra nivå idag under matchen enligt mig. Gjorde många bra grejer och all cred till henne då sällan backar får cred för sitt jobb.

Min insats: Hade svårt att få ut något ordentligt av min spelstil idag. Fick spela med spelare jag inte normalt brukar spela med och min åsikt är väl den att vi inte riktigt "klaffade" så bra. Tyckte jag gjorde det jag skulle, men inte mer. Ska försöka förbereda mig bättre mentalt nästa gång tror jag.

Mål:0
Assist:0
Utvisnings.min:0
Övrigt: Jag fick i alla fall "matchens spelare" och en present som visade sig vara en body silk lotion och parfym från dvd Beckham. (Se bild nedan) Jätte tack för den, men tycker att hela grejen med "matchens spelare" är lite fel. Tycker även att dem kunde lagt de pengarna på att försöka finna bättre domare, så hade jag varit hel nöjd med "titeln/äran".




http://di1.shopping.com/images1/pi/d4/f7/c1/88243735-75x75-0-0_David+Beckham+Signature+Women+30+ml+EDT+Spray+150+.jpg
(otroligt bra bild, I know..bildkälla här.)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

2009-12-10 @ 16:04:39
URL: http://beckapekka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0