Varför konfirmerade jag mig inte?

När jag var 15 år gammal och fick erbjudande om att konfirmera mig var jag redan säker från början på att jag inte tänkte göra det. Mitt resonemang då var att "Jag tycker det känns onödigt då jag är ickereligös och jag vill inte göra det endast för presenterna".

Idag slog det mig att innan jag dör vill jag ha läst de "största" religösa skrifterna, för att ha förståelse för vissa folkgrupper. Sen slog det mig även att jag hade kunnat få "föreläsningar" om bibeln om jag hade velat det, i form av konfirmation. Det var tyvärr inte en tanke jag hade när jag var 15.

Tycker att relgion går under allmänbildning och lätt socialförståelse.
Jag behöver grunderna till varför folk gör och tänker som de faktiskt gör, för ibland kan jag verkligen inte förstå.
http://img.educations.com/Presentations/Presentation1808/religion_symboler.jpg
bildkälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0