En kvinna hade förlorat alla tänder i överkäken av slag från hennes man


I dag när alla andra ettor i hela Sverige hade Nationella Prov i Matte så gick våran inriktning sin egen väg
, och hade ett vanligt GEOMETRI prov. Varför?
- För att våran lärare varit borta så mycket så att vi inte hunnit gå i genom alla moment i Matte A.
Alltså är vårat prov uppskjutet, och vi kommer även få ett som ser annorlunda ut. Hm..

Det var även en massa folk från RödaKorsets högskola som föreläste om Syd-afrika, och visade filmer de gjort om ämnet.
Ganska intressant hur sjukt stor skillnad det är på våra "självklarheter" och deras.
Att det dessutom är jätte vanligt att mannen i hemmet misshandlar sin fru dagligen, är ju helt fruktansvärt.
En kvinna hade förlorat alla tänder i överkäken av slag från hennes man, som hon dessutom inte FICK lämna.

Jag är glad över att vara svensk i dag.


Nu på kvällen hade mitt hockeylag (segeltorps if dam2 lag) spinningpass i Tullinge och det var faktiskt riktigt skönt.
Jag hade lagat Carbonara med ett rått ägg till mig och min lillebror Marcus till middag så jag var pepp!
:)
http://www.sthlm.friskissvettis.se/friskismedia/Bilder/Lokaler/Lindhagen/Lindhagen_spinning350.jpg
bild lånad från Friskis och Svettis.
Ska troligtvis simma efter skolan i morgon med Matilda också föresten!
Ser fram emot det faktiskt.


Välkommen till min blogg föresten alla nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0