Minns ni?


Minns ni den här eller? (: Don Omar- Dale don dale
En låt jag förknippar med högstadiet.

Kommer i håg när man var 13-14, började högstadiet och tyckte att man var så jävla stor och mogen.
Man visste allt om livet. Man visste hur man skulle sminka sig, hur man skulle se ut och beté sig.
Man var vuxen nog att klara av allting, och mamma och pappa var dumma i huvudet som inte fattade det.
När man fick moppe var man coolast på skolan och killarna stod och jämförde sina på parkeringen.
Alla spelade de "senaste" låtarna högt i mobiltelefonen eller högtalarna till den eller ipoden.
Att skippa skol-lunchen klassades i vissa umgängeskretsar som något självklart, man kunde ju bli tjock annars och skol-lunchen var ju alltid äcklig, det visste ju alla?!

Att hata lärarna var också något man så klart gjorde och gjorde man inte det var det inget man talade högt om.
Och klasskompisarna tävlade både om vem som hade bäst respektive sämst betyg på proven.

Fler och fler började röka, kröka och utseéndet blev så viktigt för vissa att det fanns en del tjejer jag aldrig såg en enda gång utan smink under flera år.. (Något jag i och för sig inte kan säga så mycket om då jag NÄSTAN varje dag själv har smink.)
Killarna tävlade om vem som hade störst fjällräven och ganska snart blev det snus-dose-cirklar på fickorna på jeansen. Alla var ju så jävla vuxna. Klart som fan att man visste vad man höll på med, hallå, man var ju inget barn längre. Skitsnacket blev introducerat och snart blev man tvungen att försvara saker man tydligen hade sagt och gjort.



Såhär några år senare inser man ju hur dum man var.
Hur omoget man tänkte, även fast jag är övertygad om att man klarar av att fatta sina egna beslut.
Jag trodde jag var hur vuxen som helst. Att jag kunde allt och det jag inte kunde var lätt att ta reda på.
Nu inser jag att visst hade bra koll än många andra, men det här lite mer djupare kringående tänket hade jag inte utvecklat på samma sätt.

Något som känns fantastiskt i dag. Jag har utvecklat som människa, hur bra är inte det?
Ser fram emot en framtid som en ännu klokare person.


En sönderretuscherad bild från 8:an tror jag. Ser otroligt vuxen ut måste jag säga.

Kommentarer
Postat av: Victoria ♥

2009-09-29 @ 23:18:34
URL: http://natdhasis.blogg.se/
Postat av: mimmi

2009-09-30 @ 08:19:41
URL: http://mimisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0