Feriepraktik på sommarskola

Det ringde just en kvinna från kommunen och frågade om det här med att jag sökt sommarjobb hos dem.
Och nu kommer jag eventuellt få arbeta som extra lärare/stöd under sommarskolan i Botkyrka i sommar.
Sommarskola är för de elever som inte uppnått godkänt i alla ämnen inför gymnasiet.

Ska bli sjukt intressant om jag får jobbet i alla fall, ska dit på möte i morgon så får vi se.

Funderar lite på hur jag pedagogiskt ska vinna förtroende och respekt bara hos elever som förmodligen har en rätt negativ inställning till skolan och lärandet. Allra helst när det rör sig om ungdomar som endast är två år yngre ungefär.

Om någon mer erfaren själ läser det här kan du få komma med tips.

http://innotime.blogg.se/images/2008/studier_42947c_19652252.jpg
bildkälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0