Buddism

Efter ett studiebesök på något som visade sig vara en källare ett så kallat buddistiskt center fick jag en ny aspekt på saker. Även om jag inte tycker att alla ska konvertera till buddism så tycker jag att själva tankesättet inom religionen är helt klart tänkvärt och väldigt bra. Jag sympatiserar med många saker vad gäller deras etik.

En jätte bra grej jag skrev ned var att man ska ge vad man kan och ta vad man behöver.

Får spekulera i detta mer senare i kväll då jag måste göra middag nu.

Kommentarer
Postat av: Erika Pantzar

2010-02-05 @ 20:22:12
URL: http://ffruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0