Juniormatchen mot SSK

Hemma efter en match som minst sagt sög musten ur mig. Gosh.
Känns att jag slarvat med maten idag. Ska förbättra i framtiden.

Skriver ingen matchdagbok då jag inte ser matchen som "min" då den var i juniorserien.
Men tänker skriva ned en kort summering då jag vet att det finns flera som läser om just matcherna.

http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs142.snc3/16953_264218915072_690975072_3465743_663749_n.jpg
Foto: Johanna Michaelsson

Matchen inleddes i lite halvdant tempo. Vi var som lag på tok för passiva enligt min åsikt och det var med en gnutta tur och beslutsamhet som det första målet petades in. Jag fick assistera Bea och det var faktiskt en lättnad att ha tagit greppet om matchen.
Ett grepp vi totalt kastade i sjön och lät bli att simma efter, för att uttrycka situationen milt.
SSK gjorde 1-1 och sedan 1-2 och hela laget står och tittar på som om det vore någon konsert dem höll på att spela för oss. Jag får säsongens första utvisning (!!) även om det jag åkte för faktiskt inte var med flit och det är då dem sätter sitt andra mål. När vi går in i periodpausen inför 3:e och sista perioden hade jag lätt näringsbrist och laget kändes omotiverat.
Riktigt bottennapp på det där greppet vi kastade i sjön.

3e flyter på, vi är sega, jag är seg som fan i benen stundtals och får väl erkänna att SSK tar mest initiativ.
Ändå lyckas jag efter en bra pass av Bea med ett fåtal minuter kvar av matchen åka mig fri och får sätta det fantastiska 2-2 målet. Otroligt skön känsla.
Skrek rakt ut och var inte blygsam med att visa hur glad jag blivit. Mentalt spel har jag fått lära mig. Haha. ;)

Matchen slutar 2-2 och för vår del blev det lite som en vinst.



Matchens FETA HISS går till Tilly och Bea. Tilly gör en toppen match i målet och Bea och jag hade bra kommunikation som resulterade i mål. Goodie goodie.

Matchens FETA DISS
går till SSK´s tränare som likt två brunstiga älgar står och skämmer ut SSK i ett flertal situationer. Står och skriker för allt och inget och fäller onödiga kommentarer. Lider dessutom lite med spelarna som har två ledarprofiler som uppträder så. Hoppas för deras skull att det bara var en engångsföretelse.


Kommentarer
Postat av: Sissi

2010-01-15 @ 22:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0